A termékek visszaküldése és azok vételárának visszatérítése az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása alapján történik.
A vásárló (fogyasztó) a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül (melyet a futárszolgálat rögzít) indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
A vásárló az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó, és az oldal alján letölthető nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
Ha a vásárló online vásárol, akkor a megrendelt termékeket egy futár viszi házhoz vagy egy kijelölt átvevőhelyen veheti át. Amikor a vásárló átveszi a megrendelt terméket, akkor abban a percben megkezdődik a 14 napos elállási határidő. 14 napon belül a vásárló indoklás nélkül visszaküldheti a terméket vagy termékek egy részét.
Az elállás gyakorlásához a vásárlónak először a lent megadott elállási nyilatkozatot szükséges kitöltve visszaküldenie a vállalkozás részére, email-ben, majd ezután kell a termékeket postára adni.
A vásárlónak termékeket megfelelő módon kell becsomagolni és sértetlenül kell visszaküldeni. Ha a termék sérült, vagy nem sértetlenül küldi vissza, akkor a vállalkozásnak joga van visszatartani a visszatérítés egy részét. Természetesen, ha a vásárló eleve sérülés miatt küldi vissza a terméket, akkor ezt a visszaküldési nyilatkozatban szükséges rögzítenie.
A visszaküldés költségeit a vásárlónak kell viselnie, de ezen felül más költség nem terheli.
A vásárló elállása akkor érvényes, amennyiben a kézhez vételi idő és a visszaküldés időpontja (az az időpont amikor a futárszolgálat átvette a visszküldendő csomagot a vásárlótól) között nem telt el több mint 14 nap.
A vásárló nem gyakorolhatja az elállási jogát az olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
A vásárló szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát abban az esetben, ha egy termék használat miatt hiányos állapotban kerülne vissza az eladónak (hiányzik a termék egy része: például egy alkatrész vagy egy folyó kiszerelésű termék egy része).
Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
A szolgáltató az elállási nyilatkozat megérkeztét és a visszaküldött termék kézhez vételét követően haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül és a termék visszaérkezését követően visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szolgáltató fogyasztó felé irányuló szállítási díjat is.
A visszatérítést a vállalkozás a visszatérítési nyilatkozatban megadott bankszámlára utalja.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el
A vásárló egyéb panaszával is megkeresheti szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
Visszaküldési cím: Szungyi Zoltán, 2120, Dunakeszi, Széchenyi u. 74. B/2/27. Telefonszám: +36305077908.
Alternatív visszaküldési cím #1: FOXPost autómata: 2120, Dunakeszi, Toldi u. SPAR. Név: Szungyi Zoltán, Telefonszám: +36305077908.
Alternatív visszaküldési cím #2: Csomagküldő csomagautomata: 2120, Dunakeszi, HU Magyar Post Box, Dunakeszi, Toldi, 1. Név: Szungyi Zoltán, Telefonszám: +36305077908.
Alternatív visszaküldési cím #3: MPL csomagautomata: 2120, Dunakeszi, Toldi u. 1. Név: Szungyi Zoltán, Telefonszám: +36305077908.
Nyilatkozat: letöltés
A nyilatkozatot az info@kreativen.hu email címre küldheti el.